Je konzumace zeleniny pro lidské tělo tak důležitá?

Zeleninové polévky, dezerty ze zeleniny, zeleninové těstoviny, zeleninové smoothie a džusy. Celé se to může zdát jako jeden velký trend a je docela možné, že to trend i je. Přesto je to trend nadmíru zdraví prospěšný, jelikož zelenina skutečně je v našich jídelníčcích důležitá. A i přes to, že většina módních výstřelků, týkajících se fitness, nebo zdravého životního stylu, je přitažena za vlasy, trend konzumace zeleniny ve větší míře lze jen podpořit! Ptáte se, proč?
sezónní zelenina
1.      Mikroživiny
Pojem mikroživiny je souhrnné označení pro vitamíny, minerály a stopové prvky. Mikroživin přijmeme, dle mnoha zdrojů, v moderní době poměrně málo. Důvodem je náš jídelníček a skutečnosti, že z ostatních potravin není reálné mnoho makroživin dostat. Zelenina je tedy skvělý způsob, jak získat ze stravy jak vitamíny, minerály, ale i stopové prvky jako je železo, hořčík atd.
2.      Vláknina
Některé druhy zeleniny jsou též dostatečným zdrojem vlákniny, které také nemáme vždy dostatek. Vláknina je důležitá pro správný chod lidského zažívání a její konzumace nám může přinést i změny, které na svém těle vyloženě pocítíme.
3.      Tekutiny
Tekutiny jsou jedno velké téma. Existují dokonce i aplikace na to, abychom nezapomínali během dne pít a ruku na srdce, kdo z nás dodržuje pravidelný pitný režim opravdu tak, jak by měl… Zelenina nám může do určité míry pomoci. Obloha k obědu sice není žádné spásné řešení pro doplnění tekutin za celý den, trochu pomoci nám ale může.
košík se zeleninou
4.      Pomoc při hubnutí
Zelenina je mnoha lidmi ještě pořád považována za nějaký „hubnoucí nástroj“, kterým samozřejmě není a nebude, i kdyby ožila a chtěla nám upřímně pomoci. Celerový džus nám nezajistí ani detoxikaci těla, ani kila dole, ale může nám pomoci svým sytícím efektem. Jak již bylo řečeno, zelenina obsahuje poměrně dost vody a tím nám způsobuje větší pocity sytosti. V kombinaci s většinou nízkým počtem kalorií napomáhá ke snížení celkového denního příjmu, a tak nám může redukci velmi usnadnit.
Jak se k zelenině stavíte? Je Vaším přítelem, nebo nepřítelem? Doufáme, že po přečtení tohoto článku již jen přítelem!