Boj o první místo

Starší generace a znalci jistě poznali, komu jsem „ukradl“ název článku. Ano, panu Foglarovi a názvu jeho knihy ve které hrdina Petr Solnar bojuje o první místo ve své třídě. Jeho boj je nakonec vítězný, a to nyní půjde i nám.

Budeme totiž také bojovat, ale jen obrazně a nepůjde o sport, ani o knižní zápolení. Naopak, půjde o výdělek. A ten je pro lidi, kteří provozují svou živnost přes internet náramně důležitý.

SEO panáček

Je tedy pochopitelné, že pokud nabízím na internetu nějaké zboží, musím také prodávat, protože bez zákazníků a bez prodeje to mohu za týden zabalit a jít se pást na louku, vedle nějakých zvířátek.

Takže prodejce například bot, musí být na netu také vidět. Schválně si zadejte tento výraz do vyhledávače a uvidíte, kolik webů se na vás vysype. A pokud onen prodejce není nahoře, někde mezi prvními, nebude mít takový prodej jako kdyby byl tam.

Proč? Jednoduše proto, že každý, kdo boty hledá, hledá odshora a klikne tedy na první web, který tam je. Pokud se mu nabídka nelíbí, ať už sortimentem, nebo cenami, nebo vzhledem, odejde, ale pak klikne na web pod ním. Pak třeba na třetí a další, takže tito prodejci mají odbyt zajištěn. Ovšem když má prodejce web až někde dole…

A jak se dostat nahoru, ptáte se? Nu, musí se ten web nechat optimalizovat. Ano, lze to zvládnout vlastními silami, ale většinou to končívá velmi špatně. Jsou známy případy, že si amatér web zoptimalizoval tak, že jej vyhledávač zcela ignoroval a ve výsledku již neukazoval vůbec. Ale to jsou extrémní případy. Takže co?

Práce s notebookem

Takže je třeba si najmout SEO konzultanta. Ona se totiž ta optimalizace nazývá anglicky search engine optimization a tím je vlastně dána ta zkratka SEO. A výše zmíněný člověk je ten, který s tím umí pracovat. A pokud to umí dobře, ocitne se požadovaný web opět na prvních pozicích, je krásně vidět a lidé na něj chodí.