Každý vůz, ačkoli podstatou stejný je však uvnitř drobátko jiný. Je to právě motor, který se liší podle toho, kdo jej vyrobil a kdo dělal ten zbytek kolem. Ten, kdo se v tomto vyzná má veliký náskok před těmi, co ho při zvednuté kapotě nerozeznají od nádrže. A jsou takoví lidé, tomu můžete klidně věřit. V dnešní době skoro celý vůz, respektive co je v něm řídí počítač, a to počítač palubní. Ten určuje, co je třeba a netřeba, co se děje s motorem a také může mít spoustu funkcí navíc. Mé dceři třeba říká, že je příliš kraji na dálnici a kdyby náhodou usínala, auto to nějak pozná (nevím jak) a zařídí to tak, aby neskončila někde ve škarpě.
Což je naprosto úchvatná věcička. Nu a protože všechno, nebo skoro všechno, má pod palcem počítač, musí se mu někdy po nějakém čase upravit software, aby pracoval přesně jak má a nedělal pitomosti. Což se občas projeví nějakým nesmyslným hlášením na monitoru. Mimochodem mému zeti vypráví jeho auto vtipy. Tedy jeho palubní počítač. Netuším, kdo je do paměti toho přístroje vložil, nepátrala jsem po tom. Ale on tomu zeť dost hoví, takže mám podezření, že je to zrovna jeho práce. Práce počítače začíná už jeho nastartováním. Tím se probudí ze spánku (beze snů, počítač je nemá) a začne pracovat.
Začne tím, že spustí startovací sekvence a kontroly. Už zde může nastat zádrhel, a proto je dobré vědět, co je to launch control a co s tím udělat. Nebudeme to zde celé rozebírat pro nedostatek času a místa, bližší informace o startu jeho úpravách si můžete přečíst na webových stránkách na které zde najdete odkaz. Tam jsou informace na odbornější úrovni, než najdete zde. Nuže tento launch control Profi-chiptuning.cz vaše auto, tedy lépe řečeno jeho start upraví tak, že ihned poznáte velkou změnu. Vy se o to sami ani nepokoušejte, nejde to, a navíc má většina počítačů v autě zabezpečovací software.